Nyttårsforsetter | 2017

Hei og godt nyttår!

I år skal jeg ta nyttårsforsettene seriøst og gjøre det jeg har satt opp!

I fjor skrøt jeg så mye om hvor flink jeg skulle være til å gå ned i vekt, spise sunt og leve sunt. Vel nå skal jeg faktisk gjøre det! Og det står litt mer på denne listen som skal forbedres.
Som de fleste sikkert har fått med seg så har ikke jeg og lasse hatt det så bra de siste årene, og jeg vet helt ikke hvem eller hva jeg skal klandre for det, for det er jo begge sin skyld.

Nyttårsforsetter 2017

Jeg har inngått en avtale med mamma at; hun skal betale 6mnd med trening for meg, klarer jeg å gå ned 16kg eller mer så betaler hun 6mnd til. Klarer jeg det ikke så må jeg betale selv, noe som er ganske motiverende og billigere for meg :’) (bilde lenger nede)

Jeg må bli flinkere på å drikke vann og bare bite tennene sammen uansett hvor ekkelt jeg synes salat er uten rømme eller dressing :’) Jeg får jo ikke lov til å spise det men putter i krydder mix og bruker det som dip for agurkskivene mine 🙂

Jeg skal skjerpe attituden min for den hører ingen steder hjemme! Jeg vet ikke hva det er, men jeg føler meg så frekk og nesevis til tider, skulle tro jeg ikke brydde meg om andre men er jeg sur så sier jeg ifra!

Igjen jeg skal skjerpe attituden min men det er for forholdet. Jeg føler at jeg er frekk mot lasse hele tiden, sur på han hele tiden uten å skjønne helt hvorfor. For han har ikke gjort en dritt for å fortjene det med mindre han har lagt opp til det selv. I fjor var det et rent helvette imellom oss, men så lenge han ikke er utro så bryr jeg meg ikke om hva han gjør sånn generelt, godt så har vi like strenge grenser der 🙂

Jeg har ADD (konsentrasjonsvansker) og det gjør også slik at jeg sier og gjør ting uten å tenke meg om. Det har skjedd ofte at jeg har skrevet noe på nett eller lagt ut noe som får folk til å hisse seg opp, men ennå skjønner dem ikke at det kanskje kan være en grunn til hvorfor jeg har skrevet det eller lagt det ut. Det jeg skal er å trene på å passe på hva jeg sier og handlingene mine, for det kan fort såre folk og jeg kan ende opp med hat eller bli mislikt av noen :/

Dette året skal jeg holde meg så langt som mulig unna drama, og ikke ende opp i noe drama i det hele tatt. Jeg er så dritlei folk som skal dra med seg uskyldige mennesker inn i problemene sine, please bare gi fader. Det er fult lov til å spørre meg og hjelp, tips, søke ly fordi du er redd eller usikker pga dramaet du har stelt istand eller Gud vet. Bare ikke dra meg inn i det.

Jeg skal også holde meg unna krangling med mine nærmeste. Starten på året ble brå med en liten krangel men vi fikk ordnet opp fort. Så helst vil jeg ikke at det skal skje igjen, da får jeg heller si mitt og heller blokkere vedkommende der det er mulig.

☁ Jeg skal prøve alt jeg kan på å komme på skolen hver dag nå, jeg mistet fellesfagene mine pga den idiotiske fraværsgrensa, hvis ikke hadde jeg forbedret meg i år som jeg gjorde på vg1. Så utrolig trist at jeg må ta opp vg2 i 2år for å kunne få meg en utdannelse som frisør… Men men, jeg la opp til det selv også så jeg får bare godta det 🙂

Her er kontrakten mellom meg og mamma, jeg klusset ut vekta mi siden jeg ikke er komfortabel med å vise den ennå 🙂

Har dere noen nyttårsfosetter? Tell me about it B)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg